5.7.2012

Päivä 19: Olet saapunut kohteeseen

Kolmas yö teltassa takana ja olen vielä hengissä. Tarkoitus oli relata päivä rannalla Cannesissa ja jatkaa matkaa huomenna mutta taivas näyttää siltä että aurinko ei aio tänään näyttäytyä.

Teemme siis matkasuunnitelmaan -jälleen- poikkeuksen ja lähden painamaan kohti espanjaa kun junissa ei ole niin tukalaa. Sain ostettua huonoa englantia puhuvalta lippukioskin tädiltä paikkavaraukset espanjan puolelle.

Matka Montpellieristä Espanjan Port Bou:hun oli perseestä. Tukalan kuuma ja juna oli penkkien määrään nähden vähintään tuplasti ylikansoitettu. Enemmän ihmisiä siis istui/seisoi lattialla kuin porukkaa junan penkeillä. Onneksi sitä ei kestänyt kuin kolme tuntia...

Arviolta kuusi vuotta kestäneet DJ kuulokkeeni hajosivat vihdoin, oikea ämyri lakkasi kuulumasta. Syy lienee niiden huonossa suunnittelussa jossa hiuksenhieno audiokaapeli kulkee kuulokkeen omnidirektionaalisen saranan läpi. Ompahan tekosyy ostaa tilalle övereimmät vastamelu-bluetooth kuulokkeet mitkä minua miellyttää.

Piitkän istumisen jälkeen olen vihdoin Espanjassa, Barcelonassa! Klo 23 saavuin Saintsin rautatieasemalle jeesustelemaan missä nukkuisin tämän yön. Etsin internetistä halvan hostellin ja iskin osoitteen google mapsiin. Olin yllättynyt uudesta Maps-applikaatiosta: se osasi kertoa L3 metroon ja kävele tuolta kortteli. Ihanaa, ei tarvitse edes metrokarttoja lukea. Hell, maps osasi antaa metron aikataulunkin! Google löysi oikean tien mutta ajatti minua rinkka selässä kilometrillä harhaan. Lopulta löysin perille talojen numeroita seuraamalla.

Huomenna jeesustelemaan Barcelonan absurdia arkkitehtuuria!